Четвърта Международна конференция по Фасаден инженеринг - Част II

(1 глас, средно 5.00 от 5)
1.__mad_-__na4alna_sn.-1
Фасадно изграждане на новото архитектурно пространство

Аудиторията на професионалния форум имаше щастието да се запознае на живо с майсторската пространствена архитектура, която е селектирана във Втора част. Създателите на пространствена организация от нов порядък възпроизвеждат формите на физическото пространство – кристални и усукани повърхнини, фрактални решения, торосоидни и свободно стоящи форми, характерни за природните елементи в различните им разновидности. Фасадата става главен носител на пространствената форма и поема отговорността за реализацията. Някои от показаните в тази част бюра откликнаха на нашето желание да предоставят отделни проекти, чрез които да развием конкретно темата за фасадното изграждане.

1.1_Musee-de-confluences1_thumb-main_1.1
1.2_Musee-de-confluences_-__1.2
1.3_MOCAPE_1.3
1.4_MOCAPE__1.4
1.5___Dawang_1.5


Проекти на Coop Himmelb(l)au
Виенското бюро Coop Himmelb(l)au (с двигател Волф Прикс) е признато за виден представител на деконструктивизма през 1988 г. То развива своя стил като надгражда равнинните плоскости на модернизма. Чрез усвояване на технологичните възможности и нови идеи се създава пространственото богатство на Изложбения център на BMW, Мюнхен. Маркус Просниг, Управляващ партньор в Coop Himmelb( l)au, е ангажиран с изграждането на емблематични проекти във Франция, Китай и Австрия: Musee de confluences в Лион, (2014 г.); Museum of Contemporary Art & Planning Exhibition (MOCAPE), Шенжен и Планинския курорт Dawang в Чанша. Концептуалните идеи за проектите са вдъхновени от темата и мястото, но винаги съчетават поне два различни архитектурни обема върху единна основа, които са сложно обвързани. Едновременно се подчертават техните индивидуални, функционални и артистични изисквания, за да се слеят в монолитно тяло със сложно артикулирана многофункционална фасада от плътни и остъклени сектори с характерни моменти: завихряне в обществената зона; обтекаеми вътрешни стъклени структури; движение по спирала или примка и др. Отличителна черта са и фасетираните фасадни облицовки, проследяващи сложната форма.

Музеят в Лион стои върху изкуствено изграден остров. Обектът съчетава Градски форум, поместен в стъкления „Кристал“ (големи стъклени пана със сложна конструкция), наред с изложбени зали на три нива - плътния „Облак“. Музеят в Шенжен също има две независими, но конструктивно свързани тела - Музей за съвременно изкуство и място за архитектурни изложби. Градската среда тук е предизвикала твърди форми с монументален дъговиден вход, в контраст с мекото огледално тяло вътре. Курорт и хотел Dawang в Чанша е футуристична тороидална структура премостваща страховита яма (170 м) останала от кариера за цимент. 

2.1____2.1
2.2_Nikken_Sekkei_2.2
2.3_Nikken_Sekkei_2.3
2.4_Nikken_Sekkei_2.4
2.5._Nikken_Sekkei-2.5


Проекти на Nikken Sekkei
Конференцията имаше честта да посрещне Такейюки Катсуя от японския гигант Nikken Sekkei - водещо студио в Азия за архитектурни и инженерни обекти. Като главен архитект и генерален мениджър „Дизайн“ Такейюки Катсуя участва и ръководи значимите проекти - Toho Gakuen College Annex (2004), Toa Road Corporation Headquarters Building (2015 г.), Sophia University's Tower (2017 г.). Неговото разбиране за „Фасадата като граница между две среди, създадена при тяхното взаимодействие“ се развива в проектите - Mokuzai Kaikan Hall (2009);

5.1____-___Nou_Kamp_5.1

Реконструкция на емблематичния клубен стадион Ноу Камп в Барселона и др. Nikken Sekkei печели конкурса през 2016 г. и категорично ще се наложи в Европа с този обект. Наред с двойното увеличаване на капацитета до 105 000 души, новият покрив ще се разпростре навън към града, за да покрие терасите и стълбищата и символично да изрази демократичната структура на футболния клуб. Добавените широки галерии представляват обществени пространства в непрекъснат диалог с прекрасния град наоколо.  
Присъствието на професионалист от ранга на Катсуя на Международната фасадна конференция дава нова перспектива и вдъхновение през призмата на японските традиции за хармонична архитектура в унисон със заобикалящата среда.

3.1_mad-harbin-opera-house-21_3.1
3.2_absolute-tower-mad_-_-74_3.2
3.3_mad-rome-boncompagni_3.3
3.4_mad_-__3.4
3.5_mad__3.5


Проекти на MAD Architects 
Арх. Андреа Д‘Антраси представи другия азиатски фокус - китайския архитектурен гигант MAD Architects  основан от Ма Янсон през 2004 г. За броени години MAD Architects става световна архитектурна фирма със съвременна интерпретация на източния афинитет към природата, подкрепена от последните технологични постижения.

5.3_mad-harbin-opera-house-_5.3

Характерни за тях са флуидност, обтекаемост на фасадните повърхности до степен техните проекти да приличат на карстов терен. Един от най-запомнящите се проекти на студиото е Absolute Towers в Мисасауа, Канада, двата небостъргача се завъртат еднократно на 90º и създават общо пространство. През 2014 г. MAD Architects са избрани да проектират "Музея на разказвача Лукас" в Чикаго и стават първата китайска архитектурна фирма, създала голяма културна сграда в чужбина. Заради професионалния си опит при Масимилиано Фуксас, Андреа Д‘Антраси осъществява своеобразна връзка между Китай и Европа и ръководи жилищните проекти на MAD Architects за Рим (ул. "Бонкомпани") и Париж. Те също са с плавни криви, постигнати с частично огънати или стандартизирани прави сегменти. В проектитe на MAD се употребяват творчески материалите неръждаема стомана (Китайски музей на дървесината) и полиран алуминий (музей Ордос).

4.1_P1170764__4.1
4.2_aaarchitects-sky-fort-_4.2
4.3_aaarchitects_4.3
4.4__aaarchitects_4.4


Проекти на А и А архитекти
Българското участие от три водещи бюра успешно защити нивото на нашата архитектура. Арх. Ангел Захариев и „А и А архитекти” работят по значими като пространствено и архитектурно присъствие проекти в страната, постигнати със системи на ЕTEM. Изграденият вече Capital Fort е последван от Sky Fort - най-високата сграда в страната. Фасадата е в процес на проектиране с високи артистични и технологични изисквания. Росица Браткова, Aedes Studio, представи развитието на три осъществени идеи за работа в контекста с различни материали. Това са   сградите от камък, тухла и дърво в София - Офис сграда в градска среда, Жилищни сгради „Червената ябълка“ и „Любата“. Радомир Серафимов, Ателие Серафимов Архитекти прилага различен подход: от отделни прозорци, през шестогранна фасада, до изчистена огледална плоскост и фина пластика на детайла (Blue offices).

Статията е продължение на "Четвърта Международна Конференция по Фасаден инженеринг" - част I.

Автор: Анета Трифонова
Използвани са снимки от конференцията и
http://facadeconference.com

Сподели

Тагове: етем | конференция | фасаден инженеринг

 

Новини

25 Април 2018, 09.25
Първото по рода си социологическо проучване за нагласите и мотивацията на...
24 Април 2018, 15.29
Международният конкурс Roca One Day Design Challenge с успешно първо издание в България.•...
20 Април 2018, 13.51
Най-големият мултифункционален проект в България навлиза във Втора фаза  от...
Медийни партньори
VIP медиен партньор